نکات علمی و عملی در رابطه با مداوای بیماران قلبی
نکات علمی و عملی در رابطه با مداوای بیماران قلبی

نکات علمی و عملی در رابطه با مداوای بیماران قلبی

نکات علمی و عملی در رابطه با مداوای بیماران قلبی

اولین و مهمترین قدم در راه تشخیص بیماری قلبی، گرفتن شرح حال دقیق از بیمار میباشد. بیان نحوه شروع درد قلبی و مدت آن انتشار درد به شانه چپ و گاهی شانه راست و بازو و همین انتشار درد به گردن و فک تحتانی اولین راهگشای تشخیص بیماری های قلبی میباشند. به طور کلی دردهای از ناف به بالا تا فک تحتانی میتواند ناشی از بیماری های عروق قلبی باشد و پس از گرفتن شرح حال کامل، تقریبا 80% تشخیص بیماری محرز میگردد و معاینات قلبی شروع میشود.

سمع و لمس جلوی قلب نکات مهمی را نشان میدهد. پس از تکمیل معاینات قلبی گرفتن نوار قلبی نیز کمک کننده میباشد. پس از اتمام عملیات نامبرده میتوان از اکوکاردیوگرافی نیز کمک قابل ملاحظه ای به دست آورد.

تمامی اجزای داخل قلب اعم از دریچه های قلبی و افتادگی دریچه و عضلات قلبی و توانایی انقباض قلبی و لایه خارجی قلب شامل  موارد مهمی است که در اکوکاردیوگرافی مشخص میشود. در قدم بعدی انجام تست ورزش در صورت مناسب بودن حال بیمار نیز به تشخیص دقیق بیماری کمک میکند، با توجه به مسائل ذکر شده تشخیص بیماری قلبی فرد در اکثر موارد به درستی مشخص میگردد.

حین درمان بیماری عروق کرونر، رژیم غذایی و تغییر نحوه زندگی (Life Style) پرهیز از چربی حیوانی و گوشت قرمز ضروریت رژیم غذایی باید محتوی سبزیجات خام و پخته و استفاده از روغن های محتوی امگا 3 نظیر روغن زیتون و روغن کافولا کمک شایانی به بهبودی بیماران مینماید. پیاده روی روزانه حداقل نیم ساعت در روز نیز موکدا توصیه میشود.

با رعایت موازین فوق و استفاده از داروهای قلبی مناسب کمک ارزنده ای به بهبودی بیماران حاصل خواهد شد، نهایتا چنانچه مشکلات قلبی و عروقی بهبودی چشمگیری نداشت، میتوان از آنژیوگرافی کردن و گذاشتن استنت در رگهای قلب نسبت به مداوای بیماران کمک موثری نمود. در خاتمه ادامه درمان و معاینات دوره ای قلب نیز مکمل درمان خواهد بود.

تعداد بازدید: 1173

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.