مفاهیم کلی جراحی های زیبایی صورت
مفاهیم کلی جراحی های زیبایی صورت

مفاهیم کلی جراحی های زیبایی صورت

مفاهیم کلی جراحی های زیبایی صورت

از جراحی‌های زیر در جوان‌سازی صورت استفاده میگردد:

 1. کشیدن پوست یا لیفتینگ‌:

 در قسمت‌های مختلف صورت به روش‌های متنوعی عمل لیفتینگ انجام می‌شود. در ناحیه پیشانی از روش‌های کلاسیک همچون برداشتن پوست اضافی و یا از روش‌های جدیدتر اندوسکوپیک استفاده می‌گردد. در هر دوی این روش‌ها پوست پیشانی به بالا کشیده می‌شود که علاوه بر بر طرف کردن چین و چروک باعث از بین رفتن خط اخم و  بالارفتن ابرو می‌شود. در قسمتهای میانی صورت نیز می‌توان از روش اندوسکوپیک استفاده کرد ولی معمولا برای کشیدن پوست قسمت‌های پایین صورت و گردن از روش‌های کلاسیک یعنی دادن برش در اطراف گوش، آزادسازی پوست و برداشتن پوست‌های اضافی استفاده می‌شود. اثرات این جراحی‌ها می‌تواند برای سال‌های طولانی‌تری باقی بمانند (بیش از 5 سال)

 

2. جراحی پلک (بلفاروپلاستی):

 ازنقاط دیگری که با افزایش سن تغییر می‌کنند، پلکها هستند. افزایش پوست و چربی و جابه‌جایی چربی‌ها و پف آلود شدن پلکها قیا‌فه‌ای ناراحت عصبی و یا افسرده به فرد می‌دهد. با جراحی پلک می‌توان پوست‌ها و چربی‌های اضافه را برداشت ویا جابجا کرد و بدین‌وسیله قیافه‌ای شاداب‌تر و جوان‌تر به فرد بخشید.

 

 3. پروتزها وایمپلنت‌ها:

 کم حجم شدن و تحلیل استخوان‌های صورت از دیگر عوارض و علایم پیریست که باعث گود رفتگی آن می‌شود. این حالت در نقاطی همچون گونه و فک پایین بارزتراست. پروتزها و ایمپلناها می‌توانند این گودرفتگی ها را پر کرده و به فرد قیافه‌ای جوان‌تر بدهند.

 

 4. راینوپلاستی:

 بینی از نقاطی است که با افزایش سن دچار افتادگی به خصوص در ناحیه نوک می‌شود. این حالت علاوه بر بد شکل کردن بینی می‌تواند باعث سخت شدن تنفس گردد. با جراحی بینی این ایرادات قابل برطرف شدن است.

منبع:

http://dr-tavackoli.com

تعداد بازدید: 691

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.