مراقبت از دندان‌های کودکان‌
مراقبت از دندان‌های کودکان‌

مراقبت از دندان‌های کودکان‌

توضیحات دکتر پریسا عارف درباره مراقبت از دندان‌های کودکان‌
نتایج شوک‌آور از خدمات بهداشت ملی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که تقریبا ۵۰۰ کودک در هفته به علت درآوردن دندان فاسد به بیمارستان آورده شده بودند. اما مهم اینجاست که چه چیزی باعث آوردن کودک به بیمارستان شده است؟
مجرمان اصلی این اتفاقاتی که برای کودکان رخ داده است نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های شیرین بوده‌اند که موجب شده‌اند تا کودکان به بیمارستان آورده شده و حدود ۴ تا ۸ دندان شیری و در بعضی موارد حتی تا ۲۰ دندان را درآورند.
دندان‌های شیری در طول ۶ ماه بعد از ۲ یا ۳ سالگی ظاهر می‌شوند که در این حالت تمام ۲۰ دندان کودک باید رشد کرده باشد. به‌محض اینکه دندان‌های کودک شروع به رشد کردند حداقل باید روزی یک بار دندان‌ها را با استفاده از یک مسواک نرم قبل از خواب تمیز کرده و غذای لای آنها را پاک کنید و دهان کودک را شستشو دهید. دندان‌های سالم همه باید یک رنگ باشند و بر روی آنها لکه‌ای نباشد. اگر لکه و یا چیز اشتباهی در آنها مشاهده کردید حتما کودک را پیش یک دندانپزشک ببرید.
کودکان شما خودشان به تنهایی نمی‌توانند دندانهای‌شان را مسواک زده و به‌خوبی تمیز کنند. برای همین توصیه می‌شود تا سن ۷ یا ۸ سالگی در مسواک زدن به کودکان‌تان کمک کنید. با تمام میل به آن‌ها کمک کنید و به آنها نشان دهید که چگونه دندانهای‌شان را مسواک زده و تمیز کنند.

این متن، با مطالعه تحقیقات ارائه شده  در سایت‌های Weiss & Luccarelli Orthodontics و West Orthodontics و کتاب Everything You Need To Know About Orthodontic Treatment نوشته جی لیوک چپمن نوشته شده است.

تعداد بازدید: 939

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.