لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟
لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لیزرلیپولیز، جدیدترین تکنولوژی کاهش چربی زیر پوست است که به صورت سرپایی طی یک جلسه چاقی های موضعی را برطرف می کند. تاکنون بهترین روش کاهش چربی های موضعی لیپوساکشن بوده که ناهمواری و شلی پوست، نورم و کبودی را به دنبال داشته است. روش لیزرلیپولیز به دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن سبب سفت شدن پوست می شود و همچنین تورم و کبودی بسیار کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد.
این سیستم لیزر، روشی است که طی آن از یک فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربی ها به صورت نیمه مایع در می آیند که می توانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند. لیزرلیپولیز تحت بی حسی موضعی انجام می شود و یک جلسه آن به مدت یک تا 3 ساعت طول می کشد.
در این روش سوراخ های یک تا 2 میلی متری روی پوست ایجار می کند و تحت بی حسی موضعی یک فیبر نوری باریک وارد زیر پوست می شود. به واسطه استفاده از لیزرلیپولیز، لایه سطحی و زیر پوست به هیچ وجه مانند لیپوساکشن نا همواری پیدا نمی کند، در نتیجه صاف و یکدست است و علاوه بر آن بر خلاف لیپوساکشن پوست سفت شده و جمع می شود. این روش در چاقی های خفیف و متوسط کاملا کافی است و دیگر نیازی به لیپوساکشن نیست ولی در چاقی های شدیدتر در حالی که در لایه سطحی فقط از لیزر استفاده می شود، در لایه عمیقی علاوه بر لیزر نیاز به تخلیه چربی هم است.

 

روش انجام لیزرلیپولیز چگونه است؟
پس از بی حسی موضعی سوراخ بسیار کوچکی در پوست ایجاد می شود و از طریق آن کانولا به قطر یک تا 2 میلی متر به زیر پوست وارد می شود. سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده می شود تا تابش لیزر به سلول های چربی برخورد کند و سبب پاره شدن دیواره سلول های چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول شود که بعد از آن، چربی مایع به راحتی به وسیله ساکشن با فشار کم خارج شده یا توسط بدن متابولیز شده از بین می رود.

 

مزایای لیزرلیپولیز نسبت به لیپوساکشن چیست؟
لیزرلیپولیز بر خلاف لیپوساکشن نیاز به بیهوشی ندارد و سبب ناهمواری سطح پوست نمی شود. کبودی و تورم ناحیه خیلی کمتر است و فرد می تواند طی یک تا 2 روز سرکار خود بازگردد. در ناحیه شکم به خصوص که لیپوساکشن اغلب باعث شلی پوست شده. لیزرلیپولیز می تواند جایگزین خوبی باشد زیرا تابش لیزر باعث جمع شدن و سفت شدن پوست می شود. مزیت دیگر لیپولیز به نسبت ساکشن، درد بسیار کمتر بعد از عمل است. همچنین احتمال آمبولی چربی در این روش بسیار ناچیز است.

آیا لیزرلیپولیز و لیپوساکشن رقیب هم هستند؟
در تجمعات موضعی کوچک بافت های چربی که حجمی کمتر از 500 گرم دارند، می توان از لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن استفاده کرد. اما در حجم های بیشتر از 500 گرم عملا باید لیپولیز یا در جلسات مکرر انجام شود یا همراه با لیپوساکشن باشد. از مزایای دیگر لیپولیز، امواج الکتریکی یا اولتراسونیک یا لیزر، افزایش کلاژن پوست و بهبود جریان لنفاوی و جریان خون، کاهش ورم و بهبود سلولیت است.

دوره نقاهت چقدر است؟
معمولا بعد از مدت کوتاهی (1 تا 4 ساعت) فرد مرخص شده (سرپایی و بدون نیاز به بستری) و یک تا 3 روز استراحت در منزل توصیه می شود، زیرا بعد از رفع اثر داروهای بی حسی درد قابل تحملی مثل درد کوفتگی وجود دارد که فرد راحت تر است در منزل باشد. حدود 2 تا 3 هفته محل کار شده تورم دارد که خود به خود رفع می شود و پوشیدن گن هم ضروری است. لیپولیز برای بازوها، پهلوها، بالای پاها، شکم و غبغب کاربرد دارد. همچنین برای رفع شلی پوست بازوها و غبغب و شکم استفاده می شود. کاهش تعرق زیر بغل، کاهش اسکارهای عمیق، جای جوش صورت از کاربردهای آن است.

منبع:

http://drparisay.com

تعداد بازدید: 1093

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.