لیزردرمانی چطور چربی های اضافی را از بین می برد؟
لیزردرمانی چطور چربی های اضافی را از بین می برد؟

لیزردرمانی چطور چربی های اضافی را از بین می برد؟

لیزردرمانی چطور چربی های اضافی را از بین می برد؟

پزشکان، دندان‌پزشکان و جراحان زیبایی در سال‌های اخیر از لیزر به صورت گسترده‌ای در عمل‌های جراحی استفاده کرده‌اند. جای تعجب نیست که امروزه از لیزر برای سوزاندن چربی‌های اضافی بدن نیز استفاده می‌شود. این فرآیند به عنوان تجزیه و تحلیل چربی به کمک لیزر شناخته می‌شود.
تجزیه و تحلیل چربی به کمک لیزر که با نام لیپوساکشن لیزری نیز شناخته می‌شود،به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در انگلستان شناخته می‌شود. در حال حاضر، لیپوساکشن در صدر عمل‌های جراحی زیبایی در ایالات متحده قرار دارد و در پنج متد جراحی زیبایی در انگلستان به‌کار گرفته می‌شود. بر اساس آمار انجمن جراحان پلاستیک زیبایی ایالات متحده، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۶ زیر تیغ جراحی زیبایی رفته‌اند.
به گفته جراحان زیبایی در ایالات متحده، محبوبیت لیزردرمانی برای سوزاندن چربی‌های اضافی در سال‌های اخیر به طور روزافزون بیشتر و بیشتر شده است. این محبوبیت به متد غیر‌تهاجمی این جراحی در مقایسه با متدهای سنتی و استفاده از بی‌حسی‌های موضعی در انجام عمل باز می‌گردد. غیر‌تهاجمی بودن این جراحی باعث کوتاه‌تر شدن دوران نقاهت می‌شود؛ بیماران به طور معمول پس از گذشت ۴۸ ساعت فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرند.
در این جراحی تنها یک برش کوچک بر روی پوست زده شده (کمتر از ۳ میلی‌متر) و پراب لیزری در داخل محل برش قرار داده می‌شود. قطر پراب لیزری تنها ۳ میلی‌متر است؛ از این رو، درد چندانی به هنگام سوزاندن چربی‌ها به بیمار منتقل نمی‌شود. به‌کارگیری لیزر برای سوزاندن چربی‌ها باعث سفت‌شدن پوست می‌شود. چون لیزر باعث گرم شدن پوست از داخل شده و روند تشکیل کلاژن‌های جدید را تسریع می‌کند.

تعداد بازدید: 1206

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.