درمان کودکان بیش فعال با نوروفیدبک
درمان کودکان بیش فعال با نوروفیدبک

درمان کودکان بیش فعال با نوروفیدبک

مغز انسان دارای پیچیدگی های بسیاری می باشد و دائم در حال فعالیت فیزیولوژی می باشد. مشاهده این تغییرات با چشم امکان پذیر نمی باشد. امواج مغزی دائما در حال تبادل اطلاعات می باشند بدون اینکه شما از آن خبر داشته باشید. یکی از روش های آگاهی و شناخت نسبت به فعالیت های مغزی کاردبرد نوروفیک می باشد. امروزه برای درمان عصبی – رفتاری کودکان بیش فعالی- کمبود توجه و تمرکز از نوروفیدبک استفاده می شود. در اثر تحقیقاتی که درباره روش درمانی نوروفیدبک در درمان کودکان بیش فعالی کمبود توجه انجام شده در بیشتر موارد بهبودی حاصل شده و اثرات آن در اغلب موارد طولانی مدت می باشد. همچنین از فواید این روش می توان به درگیر بودن کودک در روند درمان اشاره کرد.

 

کاربرد نوروفیدبک در درمان کودکان بیش فعال:

1. کنترل رفتار از طریق نوروفیدبک برای کودک فراهم می شود.
2. جایگزین سایر روش های درمانی 3. تغییر رفتار های مغز و از بین بردن عملکردهای بیش فعالی

 

تاثیر نوروفیدبک بر بیش فعالی کودکان

نوروفیدبک مانند آینه که ظاهر ما را نشان می دهد تغییرات و فعالیت هایی که در مغز ما رخ می دهد را نشان می دهد. این روش از طریق ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر انجام می شود و اطلاعاتی از فعالیت مغز ما را در اختیار متخصصان قرار می دهد. در مغز واکنش های فیزیکی و امواجی وجود دارد که بر رفتار و عملکرد انسان تاثیر می گذارد از طریق نوروفیدبک این تغییرات ثبت می شود و به صورت تصویر در مانیتور قابل مشاهده می باشد.

 

تغییرات رفتاری در کودکان بیش فعال بعد از نوروفیدبک:

1. به دست آوردن تمرکز و دقت در انجام کارهای روزمره مانند انجام تکالیف و یادگیری درس در کلاس
2. تغییر در خلق و خوی کودک بعد از درمان که در این مواقع کودک رفتارهایى مانند پرخاشگری، طغیانگری، دعوا و لجبازی را دیگر ندارد.
3. اغلب بعد از درمان مشکلات در روابط کودک با اطرافیان و همیالان کاهش مى یابد و در نتیجه روحیه اعتماد به نفس بالایی پیدا می کند.
4. با روش نوروفیدبک تمرکز مى تواند افزایش یابد و حافظه کودک تقویت شده.
5. کودک بعد از درمان نظم پیدا کرده و به راحتی کارهای خود را انجام می دهد.
و نکته پایانى و با اهمیت آنکه، همه کودکان از این روش درمانى سود نمى برند لذا پیش از هر اقدامى جهت استفاده از نوروفیدبک حتما با پزشک متخصص اعصاب و روان مشورت نمایید و نظر ایشان را جویا شوید.

 

منبع:

http://drsaeedansari.ir

تعداد بازدید: 869

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.