جراحی های فک و صورت
جراحی های فک و صورت

جراحی های فک و صورت

جراحی های فک و صورت

جراحی های اصلاح کلی ابعاد و زوایای صورت عمدتا عبارتند از :
:: جراحی فکین
:: جراحی چانه
:: جراحی گونه
:: افزایش یا کاهش عرض صورت
:: برداشتن چربی های گونه

جابجایی اسکلت فکین بیشترین اثر را بر شکل صورت دارد. با جراحی فکین می توان در هر 3 بعد فضا تغییر اندازه و تغییر زاویه ایجاد کرد. کسانی که در زمان خنده دندانها و لثه ها زیاد دیده می شود با جراحی فکین اصلاح می گردند و نمای لبها و نیز خنده آنها اصلاح می گردد. اغلب پس از جراحی فکین صورت به صورت کلی بسیار جوانتر دیده می شود و این اثر عمقی و ماندگار است. 

 

-پروتز چانه :
چانه مهمترین بخش قسمت پائین صورت است و فرم کلی این بخش را تقریبا به صورت اصلی چانه ایجاد می کند و اصلاح آن بر کل صورت اثر چشمگیر دارد. جراحی از طریق داخل دهان انجام میگیرد و نگهداریهای پس از جراحی معمولا بسیار آسان است.
بهتر است اصلاح چانه با جراحی استخوان چانه انجام گردد و البته گاهی اوقات از پروتز چانه هم می توان استفاده کرد اما پروتز معمولا توسط جراحان متخصص این رشته کمتر استفاده می شود و قابلیت اصلاحی آن بسیار محدود است. بنابراین اغلب جراحان متخصص در این زمینه جراحی استخوان را که بسیار موثرتر است و از جسم خارجی نیز استفاده نمی شود ترجیح می دهند.
کوچک بودن گونه بسیار شایع است و باعث افتادگی بخش میانی صورت و نمای پیرتر صورت می شود روش استاندارد جهانی برای افزایش حجم گونه استفاده از پروتزهای مخصوص گونه است که چنانچه توسط جراح متخصص این کار انجام شود جراحی آسان و بسیار ثمربخش است و مشکلات بعدی آنچنانی ندارد. اغلب افراد از جابجایی پروتزهای گونه چیزهایی شنیده و ترس دارند که البته جابجایی زمانی است که پروتزها به نحو صحیح در محل قرار نگرفته وتثبیت نشده باشند لذا چنانچه جراحی توسط متخصص جراحی صورت انجام شده باشد جایی برای نگرانی وجود ندارد.

منبع:

http://bartarinha.com

 

تعداد بازدید: 721

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.