اهمیت پوست بینی در جراحی زیبایی بینی
اهمیت  پوست بینی  در جراحی زیبایی بینی

اهمیت پوست بینی در جراحی زیبایی بینی

اهمیت  پوست بینی  در جراحی زیبایی بینی

اساسا جراحی زیبایی بینی به مقدار بسیار زیادی ارتباط مستقیم با تغییرات اسکلت زیرین بینی در جهت ایجاد ظاهر ایده آل دارد. از آنجا که در جراحی زیبایی یه ندرت تغییری بر روی پوست انجام میشود، درک اهمیت لایه پوششی ( پوست وبافت نرم زیرین ) سخت بوده و برای بعضی از بیماران کنترل وبا پیش بینی اثرات آن بر روی نتیجه جراحی بسیار مشکل خواهد بود. شابد مهمترین و تنها وجه مشخص نقش پوست در جراحی بینی ضخامت آن میباشد، پوست هایی با ضخامت  متوسط با سطحی  صاف و سالم با اختلاف زیادی  بهترین پیش آگهی را در جراحی  زیبایی بینی  دارند و بر عکس پوست هایی با ضخامت حد اکثر و حداقل (ضخیم و نازک) کمترین نتایج مطلوب را در جراحی زیبایی بدنبال دارند. تمایل به ایجاد اسکار (اثر زخم ) یا به اصطلاح خوش زخم بودن  یا نبودن و خاصیت کشسانی پوست ( الاستیسیته  ) دو فاکتور مهم  دیگری هستند  که میتوانند عمیقا در نتیجه جراحی موثر باشند.
 

نقش پوست نازک در جراحی زیبایی بینی

در افراد با پوست بسیار نازک  برش ها تمایل دارند با کمترین میزان اسکار بهبود یابند و تورم پس از جراحی سریع و کامل بهبودمی یابد اما این نوع  از پوست در پوشاندن  عیوب ونامنظمی های حتی جزئی اسکلت  زیرین بینی بسیار ضعیف عمل میکند. چنانچه جزیی ترین اشکالات  در اسکلت زیرین میتواند از پس آن قابل مشاهده  باشد. از معایب دیگر پوست نازک تمایل به جمع شدن پس از جراحی میباشد، پروسه اسکار پس از جراحی میتواند باعث ایجاد کشش بر روی  پوست هر ناحیه ای شود به همین جهت بزرگترین معضل در افراد با پوست خیلی نازک ایجاد یک اسکلت زیرین صاف و یکدست بوده که در مواردی  که این کار امکان پذیر نباشد بایستی از تکنیک های دیگری مثل افزودن  یک پوشش گرفت مانند از درم -فاشیا-  ویا پری کندر زنده خود فرد ویا  شیت های مصنوعی استفاده کرد. از شرایط باقیماندن طولانی گرفت های زنده خونرسانی کافی و دست نخورده بافت زیر جلدی میباشد .علاوه بر اینها  پوست نازک  همچنین مستعد قرمزی  ونیز ایجاد حالت  عنکبوتی  در وریدهای سطحی آن میباشد.
 

پوست  ضخیم : معضلی بزرگ  در جراحی زیبایی بینی

بر خلاف بینی با پوست های نازک ، تنها حسن  پوست های ضخیم پوشاندن  معایب احتمالی  و بزرگ  در اسکلت زیرین  آن میباشد. مشکلات پوست های خیلی ضخیم  آنچنان است که بسیاری  از جراحان  از جراحی این تیپ از بیماران  تا حد امکان دوری  میکنند. یک دلیل عمده برای چنین  تصمیمی حجم زیاد این نوع پوست است. پوست های حجیم  اسکلت زیرین  خود را  ماسکه میکنند  و جزییات  کار کرده شده بر روی غضروف را  نشان نمیدهد.

منبع:

http://drnoori.com

تعداد بازدید: 925

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.