ارتدنسی، راهی برای به دست‌آوردن لبخندی زیبا
ارتدنسی، راهی برای به دست‌آوردن لبخندی زیبا

ارتدنسی، راهی برای به دست‌آوردن لبخندی زیبا

ارتدنسی، راهی برای به دست‌آوردن لبخندی زیبا
اگر تا به حال به علت داشتن دندان‌های کج، خمیده و یا بافاصله لبخند خود را پنهان می کردید دیگر وقت آن رسیده است که به این پنهان کاری خاتمه دهید و از درمان ارتدنسی استفاده کنید. آماده‌سازی خود برای درمان بخش مهمی از به‌دست آوردن لبخندی است که گم کرده‌اید.
 

آزمایشات عمومی
آزمایش از دهان و اشعه ایکس در مطب گرفته می‌شود. این آزمایشات برای شناسایی مشکلات بالقوه لازمند تا از درستی کار اطمینان حاصل شود. ابتدا دندان‌ها آزمایش می‌شوند و سپس آزمایش اشعه ایکس انجام می‌شود تا معلوم شود آیا قبل از گذاشتن سیم ارتدنسی در دهان نیاز است که دندانی خارج شود و یا بر روی دندان‌های دیگر کار شود. بعد از اینکه آزمایشات شما کامل شوند و معلوم شود که شما مشکل بلقوه‌ای ندارید برای انجام مرحله بعد آماده خواهید بود.
در مرحله بعدی دندانپزشک و یا ارتدنتیست از دهان شما یک مدل گچی می‌سازد. او بوسیله این مدل قادر خواهد بود چگونگی قرارگرفتن و شکل فک بیمار را تعیین کند تا بتواند سیم دندان را در تناسب با دهان و فک تنظیم کند. تمام این کارها به نوع حالت فک، دهان و نحوه قرارگیری دندان‌ها بستگی دارد. در ادامه و پس از ارزیابی تناسب این حالات پزشک سیم دندان را تنظیم می‌کند تا آن‌ها را تغییر داده و به حالت متناسبی درآورد.

تعداد بازدید: 955

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.