آیا می توان ارتدنسی را برای افراد مسن انجام داد؟
آیا می توان ارتدنسی را برای افراد مسن انجام داد؟

آیا می توان ارتدنسی را برای افراد مسن انجام داد؟

آیا می توان ارتدنسی را برای افراد مسن انجام داد؟
دندان‌های سالم را می‌توان در هر سنی برداشت، بنابراین گفتن جمله‌ی «خیلی دیر» اصلاً هیچ ارتباطی به بست‌ها پیدا نمی‌کند. در واقع، امروزه از هر پنج بیماری که ارتدنسی انجام می‌دهند، یک نفرشان بزرگسال است. هرچند این رقم تنها سهم کوچکی از بزرگسالان را نشان می‌دهد که این نوع درمان را انجام می‌دهند.
تحقیقات نشان داده است که تعداد بدجفتی‌های دندانی در افراد بزرگسال را می‌توان با بچه‌ها و نوجوانان مقایسه کرد. شاید حدود سه‌چهارم بزرگسالان از مشکلات ارتدنسی رنج می‌برند- مشکلاتی از قبیل انباشتگی دندان‌ها و یا روی هم افتادن دندان‌ها پس از کشیدن.
لبخندی زیبا، یک راه نتیجه‌بخش برای بالا بردن اعتماد به نفس است و تحقیقات نشان می‌دهد درمان با ارتدنسی می‌تواند فرصت‌های شغلی بزرگسالان و زندگی اجتماعی آن‌ها را ارتقاء دهد. ضمن این‌که باید بدانید تمیز کردن دندان‌های نامرتب دشوارتر است، و در واقع زمینه برای پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه فراهم می‌شود. از طرفی صاف کردن دندان‌ها باعث می‌شود که عمل جویدن راحت‌تر صورت گیرد. بنابراین دلایل زیادی برای انجام ارتدنسی در سنین مختلف وجود دارد.
درمان‌های پزشکی معدودی وجود داشته که با درمان از طریق ارتدنسی مغایرت دارد. بیماری‌های نظیر اختلالات شدید دریچه‌ی قلبی، اختلالات خون‌ریزی، سرطان خون و دیابت‌های شدید غیرقابل کنترل. اگر هر یک از این بیماری‌ها را داشتید، حتماً باید با پزشک متخصص یا ارتدنتیست خود آن را مطرح کنید تا از انجام عمل و نتایج آن خیال‌تان راحت باشد. یک سری از داروها خصوصاً داروهایی که برای فشار سرخرگی استفاده می‌شود باعث می‌شود که دهان را به سختی بتوان حرکت داد. سایر داروها می‌توانند به خشکی دهان بینجامند، همان‌طور که سیگار هم همین کار را می‌کند. خشکی دهان باعث می‌شود عمل ارتدنسی برایتان نامساعد و نامطلوب بوده و خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

تعداد بازدید: 622

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.