سردردهای شدید – صداهای فک میگرن ؟ (هر سر دردی میگرن نیست ) - قسمت دوم
سردردهای شدید – صداهای فک میگرن ؟ (هر سر دردی میگرن نیست ) - قسمت دوم

سردردهای شدید – صداهای فک میگرن ؟ (هر سر دردی میگرن نیست ) - قسمت دوم

نمونه1
"حدود چهار سال پیش سردرد خیلی خفیفی گرفتم که تبدیل به ماهی یک بار شد یعنی بیشتر شد و سپس هر دو هفته یک بار سردردها عارض می­شدند. محل سردردها در محل چشم و ابروی چپ بود که همزمان با آن اشک از همان چشم جاری می­شد. سردردها سپس به نواحی سر و پشت گردن و گیجگاهی چپ انتشار پیدا می­کرد. این سردردها همراه با تهوع بود و گاهی هم استفراغ می­کردم. دو سال تمام به این منوال گذشت اطباء نظر دادند میگرن چشمی است هیچکدام از داروها اثری نداشتند. بعداً هر دو فک چپ و راست صدا دادند که خفیف بودند یکسال تحمل کردم که در یک سال اخیر صداها بیشتر شدند و هر دو چشم و تمامی سردرد می­کند. شدت سردردها بسیار زیاد است.. گردن درد هم دارم. شانه­هایم نیز خسته می­شوند هر دو فک نیز صدا می­دهند."
نمونه 2
"دو سال پیش فک سمت راست درد گرفت و صدا داد. در طول این دو سال مرتباً صدا می­داد و گاهی نیز درد می­گرفت محل سردرد در مفصل گیجگاهی – فکی چپ و راست بوده در آن موقع این دردها خیلی شدید نبودند این واخر هم دفعات سردردها زیاد شده­اند و هم شدت آنها. سردردها با مسکن برطرف می­شوند. در سه الی چهارماه اخیر گردن درد هم دارم. صبح ها گردنم درد می­کند و احساس کوفتگی در گردنم می­کنم. در فک راست خودم احساس درد و سوزش می­کنم مواقعی که خیلی صحبت کنم فکم آنقدر درد می­گیرد که دهانم به سختی باز و بسته می­شود. "
نمونه 3
"سه سال پیش هنگام صرف صبحانه ناگهان فک چپ صدا داد بعد از گذشت دو هفته احساس سنگینی در فک پایین می­کردم و فک چپ تورم شدید پیدا کرد. بعد از آن دهانم از یک مقدار مشخصی بیشتر باز نمی­شد. بعد از گذشت این مرحله فک سمت راست نیز شروع به صدا دادن کرد و ورم کرد. در اثر این سیر قهقرایی فک راست و چپ نیز درد هم گرفتند و دردها به سمت گیجگاهی چپ و راست سرایت کرد. همزمان با این مشکلات چشم­هایم زود خسته می­شدند. سردردهای شدید می­گیرم و معده­ام درد می­کند. محل سردردها بالای ابروهای چپ و راست روی پیشانی است. گاهی اوقات گردنم درد می­کند. شدت سردردها خیلی شدید هستند. سردردها هفته­ایی دو الی سه بار اتفاق می­افتد. فک من موقع صحبت کردن زود خسته می­شود و درد می­گیرد. "

منبع :

http://www.dr-nouhi.info

تعداد بازدید: 616

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.