تشخیص و درمان خُرخُر و وقفه تنفسی
تشخیص و درمان خُرخُر و وقفه تنفسی

تشخیص و درمان خُرخُر و وقفه تنفسی

خروپف شبانه از بیماری های خواب است. و چون یک سوم زندگی انسان در خواب می گذرد لذا تشخیص علل و رفع آن حائز اهمیت می باشد.مخل آسایش و خواب سایر افراد بوده و در صورتی که همراه وقفه ی تنفسی باشد چون سبب کاهش اکسیژن و افزایش گاز کربنیک خون می گردد مخاطرات بعدی مانند سکته های قلبی و مغزی ،افزایش فشار خون و مرگ های ناگهانی را به دنبال خواهد داشت.

علل عمومی مانند چاقی ، کوتاهی گردن ، بزرگی شکم ، سرماخوردگی ، بیماری های آلرژی دستگاه تنفس ،استفاده از داروهای آرامبخش و شام حجیم با فاصله زمانی اندک تا هنگام خواب خرخر را شدت می بخشد.ولی علل اصلی آن عبارتند از تنگی های معبر هوایی از بینی تا سطح حنجره مانند انحراف تیغه ی بینی ، توده و پلیپ های داخل بینی ، اختلالات فکین ، بزرگی زبان ،لوزه های حجیم و لوزه سوم بزرگ . ولی غیر از علل فوق شلی و افتادگی عضلات کام و بلندی و حجیم شدن زبان کوچک که با افزایش سن شدت می یابد علت مهم آن است.

خرخر شبانه و وقفه ی تنفسی علاوه بر کاهش اکسیژن و افزایش گاز کربنیک خون به سبب خواب نا آرام وسطحی و عمقی شدن خواب علاوه بر خستگی صبحگاهی سبب خواب آلودگی روزانه ، بی حوصلگی و سردردهای میگرنی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی تاثیرگذار بوده و سبب اختلال در فعالیت فرد می گردد.

هم اکنون در اقصی نقاط جهان کلینیک های تشخیص و درمان خرخر با همکاری پزشکان و پرسنل مجرب دائر می باشد که تشخیص و کلیه درمان های مقتضی در حال حاضر توسط اینجانب مقدوراست.

منبع:

http://www.drdoust.com

تعداد بازدید: 1050

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.