بهترین متخصص ارتودنسی چه کسی می باشد؟
بهترین متخصص ارتودنسی چه کسی می باشد؟

بهترین متخصص ارتودنسی چه کسی می باشد؟

متخصص ارتودنسی کیست؟

آیا می دانید که بهترین متخصص ارتودنسی چه گزینه هایی را به بیمار خود معرفی می کند؟ آیا می دانید که برای رسیدگی و تناسب دندان هایتان باید به کدام متخصص ارتودنسی مراجعه کنید؟

بسیاری از افراد حتی زمانی که خوشحال هستند، در مقابل خندیدن مقاومت می کنند یا اینکه در هنگام خندیدن، دهانشان را با دست هایشان می پوشانند. دندان های کج آنها باعث خجالتشان می شود. اگر شما هم اینچنین هستید، زمان آن رسیده که به یک ارتودنتیست مراجعه کنید. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که آموزش های خاصی را درباره جابه جا کردن موقعیت دندان ها در دهان دیده است. بهترین متخصص ارتودنسی می تواند دندان های کج را اصلاح کرده و به شما لبخندی زیبا با دندان های صاف بدهند. بسیاری از افراد در سنین بالا اقدام به درمان و مرتب کردن دندان هایشان می کنند. دیده شده که درمان حتی در سنین پنجاه سال یا بالاتر انجام شده و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

ارتودنسی تنها با هدف زیبایی انجام نمی شود. کج و نامرتب بودن دندان ها می تواند مشکلات مهمی را برای سلامت فرد به وجود بیاورد. عفونت های دندانی، مشکلات سینوس و حتی سر درد و گردن درد می تواند از پوسیدگی هایی ناشی شوند که در اثر نامرتب بودن دندان ها ایجاد می شوند. به همین علت است که انجام ارتودنسی در بسیاری از بیماران بزرگسال هم معمول است. در واقع بر اساس آمار انجمن متخصصان ارتودنسی ایالات متحده آمریکا در این کشور یک بیمار از هر پنج بیمار تحت درمان ارتودنسی بزرگسال است. این ها چیزهاییست که اگر در نظر دارید درمان ارتودنسی را انجام دهید، باید بدانید.

 

متخصص ارتودنسی چه کاری انجام می دهد؟
مهم ترین دلیل رفتن پیش یک متخصص ارتودنسی برای کودکان و بزرگسالان یک چیز است: برای درمان دندان های کج و ناهماهنگی های آرواره ها. بهترین متخصص ارتودنسی به شما کمک می کند دندان هایتان صاف شود و وضعیت آرواره هایتان بهبود یابد. این کار از طریق اصلاح دندان ها و قرارگیری درست آنها در کنار یکدیگر و تصحیح نحوه قرار گیری آرواره ها روی هم انجام می شود. این متخصصان از بریس ها (braces)، پلاک ها و دیگر دستگاه ها استفاده می کنند. هدگیر ها (headgear) هم از این جمله دستگاه ها هستند که دور سر و یا گردن قرار می گیرند و فشار لازم برای جابه جایی دندان را تامین می کنند. متخصصان ارتودنسی همچنین از دستگاه های نگه دارنده برای نگه داشتن دندان در جای خود استفاده می کنند.

دندانپزشکان عمومی و همچنین متخصصین اطفال کودکان دارای مشکل دندان یا آرواره را به متخصصین ارتودنسی ارجاع می دهند. در بسیاری از اوقات این اتفاق به درخواست خود کودک می افتد، زیرا به خاطر شکل دندان یا فکش مورد تمسخر قرار گرفته است. برای اینکه متخصص ارتودنسی بشوید، ابتدا باید مدرک دندانپزشکی عمومی خود را دریافت کنید. این دوره در کشور ما معمولا شش سال به طول می انجامد. پس از آن با شرکت در امتحان دستیاری می توانید وارد مقطع تخصص ارتودنسی شوید. بسیاری از دندانپزشکان عمومی می توانند مشکلات ارتودنسی کوچک را حل کنند و برخی از کارهای مربوط به این رشته را انجام دهند. اما برای مشکلات پیچیده تر و موارد مهم تر بیماران را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهند.

 

چرا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟
بسیاری از بیماران تنها برای صاف کردن دندانهایشان به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند. اما درمان چیزی که مهم تر از صاف شدن دندان هاست این است که خطوط آرواره های بالا و پایین روی هم قرار گرفته و مشکلات فک برطرف شده باشد. در کنار این موضوع، صاف شدن دندان ها اتفاق می افتد و به این ترتیب بیمار علاوه بر فاکتور زیبایی سلامت دندان هایش را تضمین شده می بیند.

 

پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی:
پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی تصمیم مهمی است. می دانیم که همه به دنبال بهترین درمان و نتیجه ای عالی با هزینه ای معقول هستند. ما می خواهیم در این کار مهم که برخی از اوقات واقعا چالش برانگیز است به شما کمک کنیم.

متخصص ارتودنسی خوب معرفی کنید

لیستی از چند متخصص ارتودنسی در منطقه خود تهیه کنید.
از دندانپزشک، دوستان و خانواده خود بخواهید بهترین متخصص ارتودنسی که می شناسند را به شما معرفی کنند.

در لیست انجمن متخصصان ارتودنسی جستجو کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی تایید شده بگردید.

در مورد گزینه های مختلفی که دارید تحقیق کنید
مطمئن شوید گزینه هایی که به شما معرفی شده اند، حتما متخصص ارتودنسی باشند. زیرا بسیاری از دندانپزشکان نیز اقدام به انجام ارتودنسی میکنند اما شما خواهان بهترین ها هستید.

در برخی کشورها مانند انگلستان انجمنی به نام بورد تخصصی ارتودنسی وجود دارد که متخصصان ارتودنسی خاصی را به عنوان تایید شده معرفی می کند. برای این که یک متخصص ارتودنسی بتواند به این عنوان دست یابد باید علاوه بر شرکت در کلاس های بیشتر، کارهای کلینیکی بیشتری هم انجام بدهد. متخصصان تایید شده این انجمن قابل اعتماد ترین و بهترین متخصصان در رشته خود هستند و اگر در محل زندگی شما لیستی از این دست وجود دارد می توانید به آن مراجعه کنید.

زمانی که توانستید فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید، به سایت و صفحه او سر بزنید و بخش نظرات را بخوانید.

برای مشاوره با متخصص ارتودنسی مورد نظر خود دیدار کنید.
برای گرفتن تصمیم آگاهانه باید سوال های درستی بپرسید.

راجع به رویکرد درمانی مناسب دندانتان صحبت کنید و در مورد روش های دیگر درمان هم صحبت کنید.

در مورد هزینه های درمان و بیمه درمانیتان صحبت کنید.

به این ترتیب می توانید بهترین متخصص ارتودنسی مناسب خودتان را پیدا کنید.

منبع:

http://www.drhemmatpour.com

تعداد بازدید: 1530

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.