احتمال ابتلا به سرطان دهان در آقایان دوبرابر بیشتر از خانم ها است
احتمال ابتلا به سرطان دهان در آقایان دوبرابر بیشتر از خانم ها است

احتمال ابتلا به سرطان دهان در آقایان دوبرابر بیشتر از خانم ها است

طبق گفته های جدید مرکز تحقیقات سرطان انگلستان، مردان با احتمال دو برابر بیشتر نسبت به خانوم ها مبتلا به سرطان دهان می شوند.
این آمار نشان می دهد که حدود 5،300 مرد در هر سال در انگلستان در مقایسه با حدود 2500 زن مبتلا به سرطان دهان می شوند.
موارد سرطان دهان در مردان و زنان در دهه گذشته افزایش یافته است، از تعداد ده نفر در هر 100000 نفر در اواسط سال 2000، در حال حاضر به 13 نفر در هر 100،000 نفر افزایش یافته است.
دکتر ریچارد روپه، سرپرست مرکز تحقیقات سرطان انگلستان، گفت:

“این نگرانی واقعی است که بسیاری از مردان مبتلا به سرطان دهان شده و این افزایش البته هم در زنان و هم در مردان بوده است.”

اما اکثریت قریب به اتفاق موارد سرطان دهان قابل پیشگیری هستند، بنابراین خبر خوب این است که مردم می توانند با ترک سیگار و کاهش مصرف الکل، ریسک ابتلا را در خود کاهش دهند.

 “همچنین حیاتی است که همه در رابطه با دهان، زبان و لثه خود بدانند، تا بتوانند هر اتفاق خارج از معمول را تشخیص دهند. تشخیص زودهنگام، کلیدی برای کسب بهترین نتایج است، به همین دلیل است که ما برای کمک به دندانپزشکان و پزشکان عمومی هرچه سریعتر به فکر سرطان دهان می افتیم. “

رشد تعداد مبتلایان
تحقیقات نشان می دهد که سرطان دهان نسبت به سایر سرطان ها بیشتر در مردان جوانتر شایع است.
سرطان دهان یازدهمین سرطان شایع در بین مردان است، اما این نوع سرطان دربین مردان بین 45 تا 59 ساله، چهارمین سرطان شایع می باشد.
تحقیقات مرکز سرطان انگلستان در حال حاضر یک منبع آموزشی آنلاین رایگان برای متخصصان دندانپزشکی است تا به آنها کمک کند زودتر سرطان دهان را تشخیص دهند.
نیک استولس، دندانپزشک عضو جامعه دندانپزشکی انگلستان گفت:

“با توجه به مراجعات فراوان به بیماران مبتلا به سرطان های مکرر دهانی، از نظر من زمانی که بیماری در مرحله اولیه تشخیص داده شود، شانس برای درمان موفقیت آمیز بیشتر خواهد.”

بنابراین بسیار مهم است که دندانپزشکان و پزشکان عمومی علائم را به خوبی شناخته باشند و بیماران هر چه زودتر به آنها مراجعه کنند.

“به همین دلیل است تاکید می شود افراد به طور منظم توسط دندانپزشک خود ویزیت شده تا در مواجه با هرگونه مورد غیر عادی، اقدام مناسب به سرعت صورت گیرد.”

منبع:

http://drhemati.com

 

تعداد بازدید: 561

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.