آبدومینوپلاستی یا لیپوساکشن
آبدومینوپلاستی یا لیپوساکشن

آبدومینوپلاستی یا لیپوساکشن

با صنعتی شدن جوامع ، امروزه چاقی یک مشکل عمومی در تمام دنیا به شمار می آید. تلاش برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی بسیار سخت بوده و پیامد کاهش وزن های زیاد یا سریع، همواره از نظر زیبایی خانم ها و حتی آقایان را آزار می دهد. این افراد که پس از ورزش و رژیم های فراوان نتوانسته اند چربی های موضعی نقاط مختلف را از بین ببرند یا دچار افتادگی پوست و بدشکلی اندام خود شده اند، راه مراجعه به مطب پزشکان زیبایی را پی می گیرند. حالا این سوال ها مطرح می شوند: کدام روش را انتخاب کنیم؟آبدومینوپلاستی یا لیپوساکشن؟کدام روش بهتر است؟ آیا بیمار می تواند حق انتخاب بین روش های متعدد درمانی را داشته باشد؟ توضیحات زیر تا حد زیادی به شما کمک می کند که از قبل، اطلاع کافی راجع به درمان احتمالی که برای شما پیشنهاد می شود داشته باشید. در قدیم تمامی بیمارانی که برای بهبود وضعیت ظاهری شکم خود مراجعه می کردند چاره ای به غیر از جراحی نداشتند ولی با پیشرفت تکنولوژی و بهبود روش های جراحی زیبایی تعداد محدودی از بیماران نیازمند جراحی پلاستیک شکم(آبدومینوپلاستی)هستند.تجمع های موضعی چربی در حالی که پوست شکم افتادگی نداشته باشد و جدار عضلانی شکم، محکم و استوار باشد را می توان به راحتی با بی حسی موضعی با لیپوساکشن اولتراسونیک درمان کرد.

جای عمل چند میلیمتری ، بدون بستری و عدم استفاده از بیهوشی عمومی از جمله مزایای این روش درمانی است.امروزه جراحان زیبایی برای اصلاح بدشکلی های شکم می توانند از روش های جراحی یا لیپوساکشن یا مخلوطی از هر دو استفاده کنند.
اگر از خود می پرسید که من جزو کدام دسته هستم و کدام دسته برای من بهتر است؟

به نکات زیر توجه کنید:

افرادی که پس از کاهش وزن های زیاد دچار پوستی شل و افتاده شده اند، پوستی که دارای ترک های متعدد بوده و تا روی کشاله ران افتادگی پیدا کرده و با رژیم و ورزش هم بهبود پیدا نکرده است. بهترین کاندیداهای عمل جراحی پلاستیک شکم یا آبدومینوپلاستی هستند. اگر جدار عضلانی شکم شل بشود، حتی با لاغر شدن هم بیرون زدگی جدار شکم مشهود خواهد بود. بهترین راه برای اصلاح این شلی وقتی همراه افتادگی ها و شلی پوست باشد، آبدومینوپلاسنی است.آقایان پس از کاهش این وزن خیلی زیاد هم می توانند دچار این مشکل بشوند ولی باید بدانید که بیرون زدگی جدار شکم بدون وجود افتادگی پوست در اثر افزایش چربی های داخل حفره شکم بوده و این حالت با جراحی اصلاح پذیر نخواهد بود.
بهترین نتیجه در افرادی دیده می شود که این شرایط را داشته باشند:

  • وزن: از نظر وزنی در 6 ماه گذشته پایدار بوده و اضافه وزن قابل توجهی نداشته باشند.
  • شرایط عمومی: بیماریهای بزرگی از قبیل بیماریهای ریوی،بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت کنترل نشده و سابقه بیماریهای ترومبوامبولیک نداشته باشند و داروهای ضد انعقاد خون مصرف نکنند.
  • زایمان: حداقل 6 ماه از زایمان قبلی شان گذشته باشد.
  • عادات: آمادگی برای ورزش های منظم داشته، از 2 هفته قبل تا 2 هفته پس از عمل سیگار نکشند و بتوانند رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنند. برخی از مراجعان علاوه بر پوست شکم افتاده در نواحی پهلوها هم تجمع موضعی چربی دارند.برای این افراد آبدومینوپلاستی به همراه لیپوساکشن نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.


حالا اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید از دست چربی های موضعی شکم و پهلوها حتی با وجود رژیم های متعدد و ورزش راحت شوید،پوست شکم شما افتادگی و شلی زیادی نداشته و جدار شکم شما هم بیرون زدگی قابل ملاحظه ای ندارد، بهتر است به دنبال لیپوساکشن باشید که در این بین لیپوساکشن اولتراسونیک بهترین نتیجه را می دهد چون با تحریک ایجادشده توسط امواج ماورای صوت و خرد شدن یکنواخت چربی ها،پوست به محل اصلی خود برگشته وبدون ایجاد پستی و بلندی ، کلیه مشکلات برطرف خواهد شد.چربی های موضعی که با افزایش سن،سفت و سفت تر شده و با سرسختی تمام از جای خود تکان نمی خورند به علت وجود بافتهای سفتی به نام باندهای فیبروز در لابه لای آنهاست که چربی ها را در زندانی سخت نگه می دارد.

امواج ماورای صوت(اولتراسونیک) این باندها یا میله ها را از بین برده و چربی ها را خرد کرده و از یک یا چند سوراخ چند میلیمتری آن ها را به صورت واقعی خارج می کند.به طوری که میزان چربی های خارج شده پس از عمل ، توسط بیمار قابل رویت بوده و به وضوح کوچک شدن شکم و پهلوها را در همان زمان می تواند مشاهده کنند.

کسانی که کاندید این روش درمانی هستند،نیازمند بستری در بیمارستان نبوده و با بی حسی موضعی ظرف چند ساعت چربی ها خارج شده و پس از پوشیدن گن مخصوص می توانند راهی منزل شده و فعالیتهای روزمره خود را پی بگیرند.

این افراد پس از گذشتن 2-3 ماه از دیدن کاهش سایز یر لباس هایشان بسیار هیجان زده خواهند شد.باید بدانید که هیچ کدام از این روش ها کاهش وزن قابل ملاحظه ای را به همراه نخواهد داشت و شما نمی توانید به جای رژیم غدایی، تقاضای جراحی های زیبایی از پزشک خود داشته باشید. حباب های چربی با وجود حجم زیاد در یک موضع، وزن زیادی ندارند درست مثل توده های پنبه که حجیم هستند ولی وزن زیادی ندارند. با چاق شدن همان طور که گفته شد در تمامی بدن چربی زیاد می شود پس این اشتباه را نکنید که تمام وزن اضافه شما فقط زیر پوست شکم تان یا در پهلو وجود دارد. امروزه افزایش قطر چربی های دور شکم از عوامل اصلی ایجاد بیماری های قلبی عنوان می شوند. با افزایش سن این چربی ها به سختی رفع می شوند ولی با استفاده از روش لیپوساکشن اولتراسونیک می توان به این خواسته در یک جلسه دست یافت. تا اینجا شما تا حد زیادی می توانید بفهمید که کدام روش درمانی برای شما مناسب تر است. ولی آیا اصرار برای انجام نوعی از درمان در حالی که پیشنهاد جراح به شما چیز دیگری است کار عاقلانه ای خواهد بود؟ به عنوان مثال اگر روش مناسب شما آبدومینوپلاستی باشد ولی به خاطر ترس از جراحی یا بیهوشی شما اصرار به لیپوساکشن بکنید، نتایج ایده آلی به دست نمی آورید چون چربی ها حذف می شوند ولی بیرون زدگی جدار شکم و شلی پوست برطرف نمی شود. در نتیجه شکل ظاهری شکم پس از عمل زیبایی در حد انتظار شما نخواهد بود.

پس با داشتن این اطلاعات به قضاوت جراح خود اعتماد کنید تا آنچه می خواهید به دست بیاورید.

منبع:

http://www.shahrokhelahi.com

تعداد بازدید: 993

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.