هفته سی و سوم بارداری
هفته سی و سوم بارداری

هفته سی و سوم بارداری

27 فروردین 1391

وضعیت رشد فرزند شما

در این هفته های باقیمانده تا زایمان میلیون ها سلول مغزی کودک شما رشد می کند و به او کمک می کند تا از محیط داخل رحمی آگاهی پیدا کند. فرزند شما می تواند بشنود، احساس کند و گاهی بعضی چیزها را ببیند.. چشمان فرزند شما می تواند نور را تشخیص بدهد و مردمک چشم او در مقابل نور تنگ و گشاد می شود. مانند نوزاد تازه به دنیا آمده فرزند شما ساعات بیشتری را می خوابد و گاهی خواب REM یا مرحله حرکت سریع چشم ها را تجربه می کند. این مرحله همان خوابی است که بیشتر رویاهای واضحمان را در آن می بینیم.

ریه های فرزند شما در این مرحله کامل شده است. چربی همچنان در حال ذخیره شدن در بدن فرزند شما برای محافظت و ایجاد گرما است. کودکان مقدار قابل توجهی از وزن خود را در این هفته های پایانی به دست می آورند.

 

 

وضعیت بدن شما

تا زمان زایمان و وضع حمل تنها 2 ماه مانده است. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه از عهده ی درد زایمان برخواهید آمد و روش های رایج برای کاهش درد را آموزش ببینید. اینها شامل: تکنیک های نفس کشیدن که در کلاس های LAMAZE آموزش داده می شوند و داروهای کاهنده درد که یا از طریق تزریق وارد بدن می شوند و یا به صورت موضعی استفاده می‌شوند. به صورتی که پزشک ماده بی هوشی را از طریق یک میل جراحی نازک و نرم در قسمت پایینی پشت بدن شما وارد می کند.. هر چه شما اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید تصمیم بهتری خواهید گرفت. اگر تاکنون تصمیم خود را نگرفته اید با مشاور خود صحبت کنید.

تعداد بازدید: 2157

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.