هفته بیست و ششم بارداری
هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

27 فروردین 1391

وضعیت تکامل جنین

اگرچه چشمان جنین تا چند ماه آخر بسته می ماند، به زودی چشمانش را باز خواهد کرد و شروع به پلک زدن می کند. بسته به نوع نژاد برخی کودکان با چشمان آبی یا آبی مایل به طوسی متولد می شوند (که البته ممکن است در سال اول تولد رنگ آن تغییر کند) و برخی با چشمان تیره رنگ مانند قهوه ای متولد خواهند شد. همچنین همزمان با افزایش موی سر، مژگان نیز رشد می کنند.

جنین در این دوره کمی کمتر از 907 گرم وزن گیری خواهد کرد و هنوز چروکیده به نظر می آید، اما در 14 هفته مانده تا تولد، بصورت یکنواخت و پیوسته وزن خواهد گرفت.

 

وضعیت مادر

تا قبل از تولد، رحم مادر جایگاه امنی برای کودک می باشد. اما بعد از زایمان چگونه باید محیطی امن تامین کنید؟ بعد از تولد، کودک در همه جای خانه حرکت خواهد کرد؛ در این زمان مادر باید محیط خانه را به مکانی امن برای کودک تبدیل نماید: پریزهای برق را بپوشاند، اشیایی که ممکن است سبب خفگی کودک گردد را دور از دسترس او قرار دهد، هشدار دهنده های مربوط به دود را در خانه نصب کند، برای تمامی پله ها به جز پله هایی که برای کودکتان امن است، موانعی قرار دهید، در مجموع تمامی موارد احتیاطی که به ذهن می رسد را باید انجام دهد. اما این نکته را هرگز فراموش نکنید که هیچ یک از این موارد نمی تواند جایگزین دقت مادر در مراقبت از کودک باشد.

تعداد بازدید: 2014

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.