قبل از انجام آزمایش از مصرف مکمل بیوتین اجتناب کنید.
قبل از انجام آزمایش از مصرف مکمل بیوتین اجتناب کنید.

قبل از انجام آزمایش از مصرف مکمل بیوتین اجتناب کنید.

20 خرداد 1397

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار می‌دهد که دریافت دوز بالای بیوتین (ویتامین B7) از طریق مکمل‌های غذایی می‌تواند با صدها آزمایش تشخیصی، از جمله تشخیص اورژانسی حمله قلبی و نیز آزمایش هورمون‌های تیروئید، بارداری، سرطان و کم‌خونی فقر آهن، تداخل داشته باشد. 
بیوتین در بسیاری‌ از مولتی‌ویتامین‌ها وجود دارد. همچنین در مکمل‌هایی که به منظور بهبود رشد مو و ناخن به فروش می‌رسند، یافت می‌شود. برخی اوقات نیز دوزهای بالای آن به منظور درمان مشکلات عصبی که نوروپاتی نامیده می‌شوند، تجویز می‌گردند.  دریافت 5 تا 10 میلی‌گرم از این ویتامین (این مقدار معمولاً در مکمل‌ها وجود دارد) 166 تا 333 برابر بیشتر از نیاز اغلب افراد است. دریافت دوز بالای بیوتین می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش نتایج آزمایشات شود.
پروتئینی به نام تروپونین بعد از آسیب عضله قلب افزایش می‌یابد. پزشکان در موارد اورژانسی برای تشخیص حمله قلبی میزان این پروتئین را اندازه‌گیری می‌کنند. طبق گزارش FDA در یک بیمار که مقادیر بالایی بیوتین مصرف می‌کرد، آزمایش تروپونین قادر به تشخیص بروز حمله قلبی در وی نبود که این امر منجر به مرگ بیمار شد.
توصیه ‌می‌شود افرادی که از مکمل استفاده می‌کنند برچسب روی بسته‌بندی آن را از نظر وجود بیوتین و مقدار آن بررسی نمایند و در هنگام لزوم پزشک را از مصرف بیوتین آگاه سازند. در موارد غیراورژانسی نیز بیماران باید قبل از آزمایش (معمولاً یک هفته قبل) مصرف مکمل بیوتین را کنار بگذارند. همچنین مسئولین آزمایشگاه درصورتیکه احتمال می‌دهند مصرف بیوتین سبب تداخل در نتیجه آزمایش ‌شود، می‌توانند نوع آزمایش را تغییر دهند.
کمبود این ویتامین در صورت وجود سوءتغذیه و یا کاهش وزن سریع رخ می‌دهد. با این حال، در شرایط عادی کمبود آن به ندرت مشاهده می‌شود. بیوتین در مواد غذایی مانند جگر، زرده تخم‌مرغ، ماهی، گوشت قرمز، مغزها و برخی سبزیجات یافت می‌شود. بنابراین بهتر است مکمل آن تنها در صورت نیاز دریافت شود.
منبع:

FDA.  November 28, 2017.
 

تعداد بازدید: 1903
کلمات کلیدی: حمله قلبی مکمل آزمایش بیوتین 

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.