تغذیه سالم و ارتباط آن با سلامت روانی مطلوب‌تر در کودکان
تغذیه سالم و ارتباط آن با سلامت روانی مطلوب‌تر در کودکان

تغذیه سالم و ارتباط آن با سلامت روانی مطلوب‌تر در کودکان

11 خرداد 1397

پژوهش‌ها نشان می‌دهد تغذیه سالم در کودکان، صرف نظر از میزان وزن بدن، با عزت نفس بهتر و مشکلات عاطفی کمتر (شامل داشتن دوستان اندک) مرتبط است. نتایج این مطالعه نشان داد در کودکان 2 تا 9 ساله بین پیروی از رژیم غذایی سالم و سلامت روانی بهتر که شامل مشکلات عاطفی کمتر، ارتباط بهتر با سایر کودکان و عزت نفس بالاتر است، ارتباط وجود دارد.
نتایج فوق با بررسی 7675 کودک در 8 کشور اروپایی به دست آمده است. در شروع مطالعه از والدین خواسته شد که میزان مصرف مواد غذایی توسط کودکان را با استفاده از یک لیست که حاوی 43 آیتم بود، مشخص کنند. 
در این مطالعه مصرف ماهی به میزان 2 تا 3 مرتبه در هفته با عزت نفس بهتر و عدم وجود مشکلات عاطفی مرتبط بود. سلامت بهتر با دریافت میوه، سبزی، قند و چربی طبق دستورالعمل‌های تغذیه‌ای مرتبط بود. عزت نفس بهتر با دریافت قند طبق این دستورالعمل‌ها و ارتباط بهتر با والدین و عدم وجود مشکل با همسالان با پیروی از توصیه‌های موجود در مورد مصرف میوه و سبزی در ارتباط بود. همچنین عدم وجود مشکلات عاطفی با دریافت چربی طبق دستورالعمل‌های مذکور مرتبط بود.
محققان می‌گویند نتایج مطالعه مذکور باید در مطالعاتی که بر روی کودکان مبتلا به افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات رفتاری انجام می‌شود، تائید گردد.
منبع:

Louise Arvidsson et al. BMC Public Health 2017.
 

تعداد بازدید: 629

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.