هفته بیست و هفتم بارداری
هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

27 فروردین 1391

وضعیت تکامل جنین

در هفته اول از سه ماهه سوم بارداری، کودک بسیار شبیه زمان تولدش خواهد بود، فقط کمی کوچکتر و ظریفتر است. ریه ها، کبد و سیستم ایمنی هنوز به تکامل بیشتری نیاز دارند؛ اما اگر در همین زمان نیز متولد گردد برای زنده ماندن بخوبی قادر به تغییر خواهد بود.

در حالیکه سیستم شنوایی جنین در حال تکامل است، کودک ممکن است شروع به تشخیص صدای والدین نماید. به دلیل پوشیده شدن گوش های جنین با یک لایه ضخیم از موم که به منظور محافظت از پوست در برابر مایع آمنیوتیک می باشد، ممکن است صداها بصورت مبهم شنیده شود.

 

وضعیت مادر

جسم مادر بطور غریزی در طول دوران بارداری از کودک محافظت می کند و او را تغذیه می نماید. اما بعد از تولد مادر باید، مهارت هایی را بیاموزد. معمولا در مراکز درمانی و بیمارستان ها، کلاس هایی مربوط به تولد نوزاد تشکیل می شود در این مراکز در زمینه: روش های تسکین درد، مواردی که ممکن است بعد از زایمان پیش آید، مشکلات رایج در میان نوزادان تازه متولد، تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک، امن کردن محیط خانه برای کودک و... آموزش هایی داده می شود. یاد گیری تمام این موارد در مورد تولد و کودک به مادر کمک می کند احساس اطمینان بیشتری داشته باشد. بخصوص اگر اولین بارداری وی باشد.

تعداد بازدید: 1894

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.