مزایای جراحی لپ باند برای نوجوانان مبتلا به چاقی مفرط
مزایای جراحی لپ باند برای نوجوانان مبتلا به چاقی مفرط

مزایای جراحی لپ باند برای نوجوانان مبتلا به چاقی مفرط

22 خرداد 1396

چاقی مفرط با مشکلات جسمی و روانی جدی که بر کیفیت زندگی اثر می گذارند، مرتبط است. براساس برخی دستورالعمل ها جراحی لپ باند (Lap band) در نوجوانانی انجام می شود که به چاقی مفرط (نمایه توده بدنی یا BMI بالاتر از 40) مبتلا هستند یا نمایه توده بدنی آن ها بالاتر از 35 بوده و به بیماری های مرتبط با چاقی مبتلا بوده و به درمان های دارویی پاسخ نداده اند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد شرایط افراد 24 ماه پس از جراحی وجود دارد.
به تازگی نتایج مطالعه ای نشان داد وزن و BMI طی 45-3 ماه و در برخی موارد تا 5 سال بعد از جراحی لپ باند به طور معنی دار بهبود یافت. BMI بین 1/7 تا 7/14 کاهش یافت. این مطالعه بر روی 21 نوجوان 14 تا 18 ساله با سابقه حلقه گذاری قابل تنظیم معده به شیوه لاپاراسکوپی (جراحی لپ باند) انجام شد.
یافته های فوق از انجام جراحی لپ باند در صورتیکه توسط جراح باتجربه انجام شود و تا زمان بزرگسالی فرد تحت پیگیری های منظم قرار گیرد به عنوان یک گزینه ایمن و موثر برای کاهش وزن نوجوانان مبتلا به چاقی مفرط حمایت می کند.
در جراحی لپ باند که یک روش برگشت پذیر است یک حلقه گرداگرد بخش فوقانی معده قرار می گیرد. این حلقه دارای بالون حاوی نرمال سالین است. وجود این بالن سبب می شود معده غذای کمتری در خود جای داده و حجم غذای مصرفی کاهش یابد.
منبع:


Laparoscopic Adjustable Gastric Banding in Australian Adolescents: Should It Be Done?. Obesity Surgery, 2017.
 

تعداد بازدید: 445

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.